Van goeden huize
Kijk je naar de aanschafprijs, dan moet je helemaal van goeden huize komen om de veel duurdere RX500h te verdedigen. Premium heeft natuurlijk zijn prijs, maar de verschillen in de Lexus prijslijst zijn wel heel opvallend. Waar de plug-in hybride versie van de RX vanaf 83.515 euro is te rijden, kost de RX500h minimaal 128.535 euro. Dat prijsverschil van 45 mille wordt enigszins uitgelegd door de complete uitrusting van de F Sport en extra's als de vierwielbesturing.
Maar een vorstelijk uitgeruste RX450h+ President Line kost nog steeds liefst 30.000 euro minder. Wil je geen stekker en toch heel veel power in je RX, dan kun je vol overtuiging voor de 500h gaan. Maar we voorspellen nu al dat het gros van de RX-kopers voor de PHEV gaan en daar kunnen we ze geen ongelijk in geven.
- Succesvolle digitalisering interieur
- Liefst tien jaar garantie
- Zeer stille cabine
- 500h niet de verstandigste keuze
- F Sport Line is enige uitvoering
- Geen zitverlengers