Mercedes-Benz GLC 300 e 4Matic AMG Line

- 26 mei 2023

Instapper als beste keus

De geteste 300 e plug-in hybride is de voordeligste GLC die je nieuw kunt aanschaffen. Met een vanafprijs van 73.828 euro is er geen sprake van een kiloknaller, maar daarmee is de auto wel goedkoper dan de GLC 200 met 204 pk. Door het samenspel van elektro- en brandstofmotor, het surplus aan vermogen en het lage verbruik kunnen we eigenlijk geen argumenten verzinnen waarom je niet voor deze versie zou gaan.

Er is ook een krachtigere 400 e, die liefst 381 pk gecombineerd vermogen biedt. Het verschil in prestaties is niet groot (zo mogen beide versies 2.000 kg trekken), maar de meerprijs van 3.300 euro is evenmin significant te noemen. Dan moet je wel al de AMG Line geselecteerd hebben, anders loopt het tussenliggende bedrag verder op. Die AMG Line, het Premium Pack en losse opties als het panoramadak maken dat onze testauto ruim 92 mille kost.

Geen prijspakker dus, maar als plug-in hybride wel een heel fijn totaalpakket met zijn negentraps automaat, vierwielaandrijving en luchtvering op de achteras. Genoeg ingredi?nten voor een verlenging van het succes. En wat ons betreft geen excuus-stekkerauto meer uit de oude tijd, maar een praktisch bruikbare en in de praktijk zuinige PHEV.

  • Meer dan 100 echte kilometers elektrisch
  • Ruime zitplaatsen
  • Zeer comfortabel
  • Onhandig verhoogde laadvloer
  • Opties drijven prijs flink op
313 pk
550 Nm
218 km/h
6,7 s
2,4 (0.5) l/100km
12 g/km
A
22%
€ 74.894
€ 92.692
€ 1.699 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Mazda CX-80 2.5l E-Skyactiv PHEV Takumi

  • Kia EV9 99.8kWh AWD Dual Motor GT-Line Launch Edition

  • BMW iX3 210 kW High Executive

  • Land Rover Discovery 2.0 TD4 HSE