Flinke prijs
Al met al zit de testauto dus goed in de spullen, die uiterlijk, comfort en de veiligheid verbeteren. Maar dat mag ook wel als je de niet malse aanschafprijs van 36.950 euro ziet die 'onze' Yaris Cross moet opbrengen. De enige niet aangevinkte optie is een panoramadak, dat overigens niet open kan. Je hebt dan dus wel opties die veel andere concurrenten niet bieden, zoals de elektrisch bedienbare achterklep en de adaptieve led-koplampen. Bovendien ziet de Adventure er erg stoer uit, met zijn donkere wielen, privacyglas en zwarte dak. Allemaal zaken waar je direct of indirect voor moet betalen, wat maakt dat de auto zo duur wordt. Een Renault Captur Hybrid is in de meest uitgebreide Initiale Paris-uitvoering bijvoorbeeld zo'n 3.000 euro goedkoper. Je moet dus een behoorlijk bedrag willen neertellen voor deze stoere Japanner.
Natuurlijk kan de auto goedkoper worden aangeschaft, want de compacte cross-over is er vanaf 24.850 euro. Bijna alle veiligheidssystemen zijn standaard, waaronder de adaptieve cruise control. Ook handbediende airconditioning is dan aanwezig, maar een radio zal je zelf moeten plaatsen.