Ruim en sportief
Stoerheid, sportiviteit en elegantie komen ook samen in het interieur. Dat we hier te maken hebben met de RS-Line is onder meer te zien aan de zwarte hemelbekleding en de vele rode details, de carbon-look strips op dashboard en portierpanelen, de rode stiksels van stoelen en deurpanelen en rond het logo op het stuur. Het meest verfijnde rode detail vind je op de randen van de zwarte veiligheidsgordels.
Alhoewel het dashboard en de portierpanelen specifiek voor de Arkana zijn ontworpen, zitten alle elementen op precies dezelfde plaatsen als bij de Captur. De stoelen, met behoorlijk hoge hoofdsteunen, hebben dezelfde basis als bij de Captur en bieden een goed ondersteunde, voldoende verstelbare zit. Voor langere personen kunnen ze ook behoorlijk diep worden afgesteld. Wat wel direct na het instappen opvalt, is dat de voorruit aardig schuin staat en dichter bij de hoofden van de voorpassagiers uitkomt dan bij een doorsnee SUV.
Opmerkelijk is de ruimte op de achterbank, die is namelijk opvallend fors. Ook de hoofdruimte is prima in orde. Dat wordt bereikt door de zitting iets lager te plaatsen, de rugleuning een iets grotere hoek mee te geven en de scharnieren van de achterklep verder naar achteren te positioneren.
Zeekr X Long Range RWD
BYD Atto 3 Design
Citroën C5 Aircross Plug-in Hybrid ë-EAT8 Business Plus
Kia Sportage 1.6 T-GDI Hybrid GT-Plusline
Mazda CX-5 Skyactiv-G 2.0 Newground
Nissan Qashqai 1.3 Xtronic 12V MildHybrid Tekna+
Hyundai Tucson 1.6 T-GDI 48V Premium
Seat Ateca 1.5 TSI DSG-7 Xperience Business Intense
Aiways U5 63 kWh Showroom