Niet bedoeld voor lange vakantierit
De laadaansluiting zit in het midden van de grille. Het logo met het gedeelte eromheen klapt naar boven om toegang te geven tot de bekende aansluiting. De gebruiker zal nauwelijks in de motorruimte hoeven zijn. Die zit overigens aardig vol met natuurlijk de elektromotor, maar ook een normale 12 Volt accu, vloeistoftankjes en zowel oranjekleurige als zwarte kabels.
Dacia stemt de Spring door zijn eigenschappen overduidelijk af op stadsverkeer. Daar is ook de actieradius met ruim 300 km meer dan voldoende. De stadse gebruiker zal op een volle lading makkelijk een week kunnen rijden. Eenmaal buiten de stad neemt die actieradius af tot 230 km. Buiten de snelweg lijkt dat zeker te lukken bij normale temperaturen. Een flinke vakantierit over de snelweg, tja, daar is deze Dacia Spring net als andere A-segment elektrische auto's niet echt voor bedoeld.
Het onderstel van deze kleine auto is vertrouwd van opbouw met pseudo-McPherson veerpoten voor en een flexibele achteras met voorgeprogrammeerde geometrie. Een prima oplossing voor een compact model met een gewicht van nog geen 1.000 kg.