Peugeot e-Expert 75 kWh Standard Asphalt

- 8 maart 2021

Net zo stoer

Dat neusje is ook direct het uiterlijke aspect dat de Expert van zijn neven doet onderscheiden. De elektrische versie weet vervolgens met een aantal aanpassingen duidelijk te maken dat je met een e-Expert van doen hebt. Allereerst is er de laadopening, die in het linker voorpaneel is weggewerkt. Daarnaast zijn de typering en merklogo voorzien van een smaragdgroene inzet, zoals dat ook bij de elektrische personenauto's van Peugeot wordt gedaan.

Waar bij die auto's de exterieurkleur in de dichte grille doorloopt, is dat bij de e-Expert niet het geval. Ook hier is de grille dicht, omdat een elektrische auto nu eenmaal veel minder koeling nodig heeft. Maar met het aanbrengen van de kunststof behuizing en chromen accenten, lijkt het alsof dit een grille is als die van de dieselversies. We kunnen dus gerust stellen dat de uiterlijke verschillen minimaal zijn en dat is volgens Peugeot met een reden. De gebruiker wil een elektrische bus, maar hoeft dit niet op overdreven wijze uit te dragen. Door de stoere trailpipes en xenon koplampen komt de auto niet direct over als braafste jongetje van de klas. En dat is precies de bedoeling. Met zijn zelfverzekerde voorkomen weet de auto goed te verbloemen dat Peugeot de buitenmaten van de auto beperkt heeft weten te houden. Zo is de testauto in maatje Standard net geen vijf meter lang en 1,90 m hoog. Prima afmetingen om met een gerust gevoel een parkeergarage in te rijden, of door stadsverkeer te manoeuvreren.

136 pk
260 Nm
130 km/h
0,0 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
12%
€ 28.300
€ 46.574
€ 466 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Volkswagen Transporter 2.0 TDI DSG 4Motion Dubbele cabine L2 Highline