De grootste
Snel instappen en kijken wat we daar aantreffen. Op het eerste gezicht zijn veel elementen vanuit het vorige model mee verhuist naar het nieuwe. Neem de klokken achter het stuur en de klimaatregeling. Wellicht zijn hier en daar een paar wijzigingen aangebracht, maar opvallend zijn de wijzigingen allerminst. Nieuw en opvallend is de doorlopende unit waarin de tellers en het multimediasysteem met elkaar zijn verbonden. Een zeer strak stukje designwerk dat heel stiekem doet denken aan de cockpit van een Mercedes A-klasse. Een compliment dat ze in hun zak mogen steken. Het tweede compliment gaat naar de ruimte. Vier personen kunnen gemakkelijk plaatsnemen in de auto en zitten ruimer dan in een BMW 2 Serie Gran Coupé. Het vorige model had zijn proporties al mee maar door een toegenomen wielbasis van 400 millimeter is de nieuwe i10 nog ruimer bemeten. Personaliseren is ook in het interieur mogelijk met vier verschillende interieurkleuren. Voor personen met een lengte van minder dan 1.60 meter is het vinden van een fijne zitpositie achter het stuur moeilijk. Doordat de stoel niet ver genoeg naar voren kan is het met korte benen moeilijk om bij de pedalen te komen.
Of je nu gaat zitten in een i30 Wagon of in een i10; vrijwel alle Hyundai's krijgen hetzelfde infotainmentsysteem mee. Dat is ideaal want dat scheelt in de ontwikkelkosten en het is simpelweg een systeem dat fijn werkt. Met 8 inch aan scherm is dit waarschijnlijk een van de grootste schermen die te vinden zijn in deze klasse. Het scherm is hooggeplaatst zodat je je ogen minimaal van de weg hoeft te halen om het scherm te bekijken. Ondersteuning wordt geboden aan Apple Carplay en Android Auto en natuurlijk zijn alle voorzieningen die je mag verwachten van een infotainmentsysteem aanwezig.
Hyundai pocht met het hebben van de grootste kofferruimte in zijn klasse. En daar hebben ze een punt. Met 252 liter is de kofferruimte exact 1 liter groter dan die van de Up!. Maar vooruit, de punten zijn toegekend: Hyundai heeft de grootste.