Ford Transit L3H2 2.0 EcoBlue Hybrid Limited

- 29 september 2019

TCO centraal

In veel gevallen blijft de belangrijkste overweging in een goed transportmiddel de 'total cost of ownership' (TCO). In deze berekening worden daadwerkelijk alle kosten meegenomen die tijdens het bezit en gebruik van de auto worden gemaakt. Brandstofverbruik vormt hierin een belangrijke pijler. Juist deze pijler heeft Ford met de nieuwe twee-tons Transit duidelijk aangepakt met de toepassing van een mild hybridesysteem. Wij kwamen met twee personen aan boord en laadgewicht van ruim 500 kg aan een gemiddeld verbruik van 9,2 liter diesel per honderd kilometer. Dit hangt uiteraard geheel samen met de rijstijl en inrichting van je bus. Als je in het meest gunstige geval acht procent van het algemene brandstofverbruik kan besparen, scheelt dit aanzienlijk in je totale kosten. Want zeg nu eerlijk, het leven van een ondernemer is al duur genoeg en iedere euro die je kan besparen is mooi meegenomen. Met die gedachte in je achterhoofd is de Transit wellicht de ideale partner bij je volgende klus.

  • Fijn rijgedrag
  • Vernieuwende techniek
  • Slimme technologie
  • Aankleden prijzig
  • Ergonomie stoelen
170 pk
405 Nm
170 km/h
10,0 s
9,2 (8.8) l/100km
231 g/km
A
22%
€ 23.725
€ 36.950
€ 677 / maand
€ 698 - € 755 / kwartaal
  • Mercedes-Benz Sprinter 314 CDI L2H2 9G-TRONIC

  • Volkswagen Crafter 2.0 TDI FWD 35 L2H2 Highline

  • 2023 - Ford e-Transit 68 kWh L3H2 Trend

  • 2006 - Ford Transit T260S 2.2 TDCi 85 pk

  • 2006 - Ford Transit Connect T200S 1.8 TDdi 75 pk