Mazda MX-30 E-Skyactiv Luxury

- 21 juni 2020

Opgesloten

Je zit daarmee nog iets lekkerder op de stoelen van de auto, want door het toepassen van materialen die relatief schoon kunnen worden geproduceerd, weet Mazda ook bij het productieproces de uitstoot te beperken. De stoelen zitten sowieso best goed, hoewel de zitting aan de korte kant is. Aangezien de auto ook niet gemaakt is om ellenlange afstanden op één dag af te leggen, denken we dat de zetels voorin voldoende comfort bieden tijdens het dagelijks gebruik. Achterin is het ondanks de brede instap minder goed uit te houden. Door de kleine zijruiten voel je je redelijk opgesloten, wat in feite ook zo is. Als je achterin zit en de zijdeuren slaan dicht, heb je namelijk een behoorlijk gymnastiekniveau nodig om weer uit de auto te geraken.

Zowel been-en hoofdruimte houden ook niet over, deze auto is echt gemaakt voor huishoudens bestaande uit maximaal twee volwassenen en wellicht nog twee jongere kinderen. Het meenemen van buggy's en dergelijke zou dan een tweede uitdaging betekenen, want door de aflopende daklijn is de bagageruimte niet noemenswaardig praktisch. Dit zijn kenmerken die je verwacht van een lifestyle cross-over als de MX-30, maar ze zijn toch het benoemen waard.

145 pk
271 Nm
140 km/h
9,7 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 32.990
€ 38.990
€ 715 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Toyota Yaris Cross 130 Hybrid Launch Edition

  • Jeep Avenger 54 kWh Summit

  • Nissan Juke Hybrid 143 Premiere Edition

  • Opel Mokka-e 50 kWh Ultimate 3-fasen

  • Ford Puma 1.5 EcoBoost ST-X

  • Citroën C3 Aircross 1.2 PureTech 110 Shine

  • Hyundai Kona EV 64 kWh Premium

  • 2023 - Mazda MX-30 e-SkyActiv R-EV Makoto