Positief onderscheidend
Wat heerlijk dat Lexus zich distantieert van de Duitse concurrentie. Niet alleen in het uiterlijk of interieur is dit terug te zien, ook in de lengte van de optiepakketten. De Japanners houden het overzichtelijk en duidelijk. Zo is er maar een enkele motor verkrijgbaar: de 2.0 liter benzinemotor met 184 pk/135 kW. Wel is er keuze uit een aandrijfvorm met voorwiel- of vierwielaandrijving. Verder is er de standaard uitvoering, de Business Line, Luxury Line, Executive Line of de F SPORT Line. Allemaal met hun eigen kenmerken en extra's.
Standaard is de auto al voorzien van functies als Adaptive Cruise Control, een Lane Tracing Assist en Pre-Crash Safety System; veiligheid staat duidelijk merkbaar hoog in het vaandel. Om dit model in handen te krijgen mag je net geen 45.000 euro achterlaten bij de dealer. Voor een gewoon leuk aangeklede UX met 17 inch velgen, camera's, stoelverwarming en een aantal andere luxe opties kom je uit op ongeveer 51.000 euro. Voor het summum, de F Sport Premium AWD, betaal je nog 7000 euro extra. Voor dit geld zit de auto ramvol met opties en heb je uiteraard het adaptieve onderstel. Vergelijken we dit met een Mercedes-Benz GLA 200 met 156 pk en een AMG-Line pakket dan zitten we ook aan de 57.000 euro. Voor dit geld heb je echter geen 4WD, minder pk's en een hoger opgegeven verbruik.