Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

- 28 november 2018

Veelzijdige oplossing

Een Vito met dubbele cabine verhoogt enorm de veelzijdigheid van het concept. Binnen de Nederlandse wetgeving moet de laadruimte bepaalde minimale afmetingen hebben, voordat een grijs kenteken wordt toegekend. Mercedes levert de Vito in drie lengtes. De kortste variant komt met dubbele cabine niet aan de wettelijk eis qua laadvolume, dus wordt de koper de lange en extra lange variant voorgesteld. Die meten minimaal 5,14 meter in lengte en dat zit aardig in dezelfde richting als bijvoorbeeld een S-klasse.
Vanwege de specifieke Nederlandse eisen importeert Mercedes-Benz Nederland niet de af-fabriek dubbele cabine. Snoeks is een gespecialiseerde ombouwer die het klusje op zich neemt. Er wordt een tussenschot geplaatst die vast met de carrosserie is verbonden. Daarin zit een ruit om vanuit de cabine in de laadruimte te kunnen kijken. De toegevoegde zitrij bestaat uit drie afzonderlijke zitplaatsen, met keurige armleuningen ertussenin. Volop been- en hoofdruimte maken het verblijf daar aangenaam. Voorin staan twee stoelen die in alle gewenste richtingen verstelbaar zijn.
Ook hier armleuningen die op lange ritten het comfort vergroten en zorgen voor een actieve zithouding. Het zicht rondom is uitstekend. Dat komt onder meer door de zijruiten in het midden van de auto en de goede spiegelbezetting.

136 pk
330 Nm
175 km/h
11,5 s
8,5 (6.6) l/100km
174 g/km
D
22%
€ 17.790
€ 32.281
€ 592 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2019 - Mercedes-Benz eVito 41 kWh Launch Edition