Mercedes-Benz Vito 114 CDI 7G-Tronic Dubbelcabine Lang

- 28 november 2018

Afzien hoeft niet meer

De huidige Vito maakt al weer sinds eind 2014 deel uit van ons straatbeeld. Een auto die duidelijk herkenbaar is, natuurlijk in de eerste plaats door het grote Mercedes-logo op de grille. De ontwikkelingen en verbeteringen bij bestelauto's vinden vooral aan de voorkant plaats. Techniek en elektronica gaan met de tijd mee, terwijl de laadruimte vooral gebaat is bij zo hoekig mogelijke vormen voor een optimaal volume.
De Vito is in vele varianten verkrijgbaar. Aan de basis staat de Vito 109 met een 1.6 liter diesel die Mercedes-Benz bij Renault inkoopt. Dat doen ze inclusief de versnellingsbak en voorwielophanging. Deze Vito heeft dan ook voorwielaandrijving. Dezelfde motor met wat meer vermogen ligt er in de Vito 111. Alle andere varianten bedienen zich van de 2.1 liter diesel die Mercedes zelf bouwt. Deze motor ligt in tegenstelling tot de 1.6 liter in de lengterichting voorin en drijft de achterwielen aan. Mercedes levert deze krachtbron naar keuze met 136 (Vito 114), 163 (Vito 116) en 190 pk (Vito 119). In dit geval hebben we te maken met de Vito 114, die naast het genoemde vermogen tot een koppel komt van 330 Nm en dat al vanaf 1.200 tr/min. Het feest van souplesse wordt alleen maar groter als de Vito 114 wordt geleverd met een zeventraps automaat. Want afzien in een bestelbus, dat hoeft al jaren niet meer.

136 pk
330 Nm
175 km/h
11,5 s
8,5 (6.6) l/100km
174 g/km
D
22%
€ 17.790
€ 32.281
€ 592 / maand
€ 562 - € 606 / kwartaal
  • Renault Trafic 2.0 EDC L2H1 Luxe

  • Toyota ProAce Verso 2.0 D-4D 122 pk Automaat Dynamic

  • Opel Vivaro 2.0D 150 L3H1 Innovation

  • SsangYong Rexton e-XDi 220 Diesel Quartz

  • Citroën Jumpy 2.0 BlueHDi 150 S&S Club

  • Nissan NV300 1.6 dCi 145 Crew Cab Optima L2

  • 2019 - Mercedes-Benz eVito 41 kWh Launch Edition