Extra blokje om
Rij je dagelijks in een auto met een brandstofmotor, dan is de overstap naar een elektrische auto even wennen. Een EV is zwaar, heeft geen motorgeluid en al het vermogen is direct beschikbaar. Dit merk je in het dagelijks gebruik van de auto. Door het forse gewicht van de accu's ligt de auto van 1.660 kg als een blok op de weg. Groot voordeel is dat het gewicht vooral in de bodem van de auto is verwerkt, waardoor overhellen in de bochten beperkt blijft. Tijdens het rijden zijn er geen motorgeluiden te horen. Dit zorgt voor de nodige rust aan boord en geeft de auto een comfortabel karakter. Wel opvallend hoorbaar is het bandengeruis. Vooral op hogere snelheden is dit duidelijk hoorbaar; meer isolatie was goed van pas gekomen.
Optrekken is een feestje. Doordat alle kracht vanuit de accu direct beschikbaar wordt gesteld, is de sprint van 0-100 km/u in 7,6 seconden gedaan. Het accupakket van 64 kWh is gekoppeld aan een elektromotor van 150 kW. Omgerekend heeft de auto een vermogen van 204 pk en 395 Nm. De topsnelheid ligt bij 167 km/u. Waar tijdens het optrekken de nodige energie wordt gebruikt, krijgt de auto een deel van deze energie terug tijdens het remmen. Met de hendels achter het stuurwiel kan de intensiteit van het regeneratief remsysteem worden bepaald. Dit systeem kan zelfs zo worden ingesteld dat het rempedaal eigenlijk bijna niet meer gebruikt hoeft te worden. Leuke gimmick is dat je precies kan zien hoeveel meter je extra kan rijden door op deze manier af te remmen. Na verloop van tijd wordt het een sport om zo veel mogelijk extra meters te sparen en zo zuinig mogelijk te rijden.