Tikkeltje anders
Aan de binnenzijde van de Kona treffen we op het eerste gezicht het bekende interieur zoals we dat kennen van de reguliere Kona. Kijken we nog eens goed, dan zien we wel degelijk verschillen. De analoge klokken achter het stuur hebben ruimte moeten maken voor een digitale versie. Per rijmodus worden de tellers anders ingedeeld en matchen ze bij de modus die op dat moment geselecteerd is. Waar we normaliter een transmissiepook gebruiken om de aandrijflijn te bedienen, vinden we bij de Kona vier knoppen waarmee we het moeten doen. De middenconsole zweeft tussen de bestuurder en bijrijder en zodoende is er onder de middenconsole ruimte om spullen op te bergen. Een minpunt is het vele gebruik van hard plastic. Voor de flinke prijs van de auto had de afwerking van een hoger niveau mogen zijn. De stoelen zitten goed en zijn achtvoudig elektrisch verstelbaar. Anders dan bij de IONIQ EV is het accupakket van de Kona in de bodem van de auto geplaatst. Dit heeft als voordeel dat er meer ruimte is voor passagiers en bagage. Hoewel hij achterin niet de ruimste in zijn klasse is, kunnen we er prima zitten met twee personen van 1.80 meter.