Het rijden
Net als bij de 1 Serie start je de motor, door de cartridge op de aangegeven plek in het dashboard te steken en daarna op de startknop te drukken. Dan valt vrij snel op dat de tweeliter viercilinder behoorlijk stil is. Zelfs tijdens fors accelereren blijven de decibellen binnen de perken. Deze tweeliter levert 150 pk bij 6.200tpm en 200 Nm bij 3.600tpm. Daarmee wordt de power gegenereerd om de 1.295 kg zware wagen in 9 seconden naar 100km/h versnelt. Onderweg naar de 100km/h, moet je de versnellingsbak met overtuiging van verzet naar verzet verzetten. Ook dit draagt bij aan het sportieve gevoel die de auto wil uitdragen. Een ritje over een bocht en hobbelig weggetje toonde dat de auto stevig is afgeveerd en ook in snelle bochten blijft de auto mooi neutraal. Tijdens de snelweg rit blijkt de testauto ineens een comfortabele reisauto. Ook bij deze test heb ik de inmiddels alom gevreesde minirotonde-test uitgevoerd. Daarbij kwam naar voren dat, op de snelheid waarbij dat ging, dat het niet mogelijk was om overstuur op te roepen bij de achterwiel aangedreven dreier. Geheel tegen de verwachting in, waren het de voorbanden die een imitatie van een gillende keukenmeid te horen gaven. Er was echter nagenoeg geen sprake van onderstuur, de voorwielen bleven namelijk de ronding van de bocht volgen. Dit weggedrag was inderdaad niet helemaal verwacht, maar ook weer niet wereldschokkend. Het is in ieder geval heel goed mogelijk om bijzonder sportief te rijden met deze 320i, dat belooft alvast heel veel voor de nog sportievere modellen.
2020 - BMW 3 Serie Touring 320d xDrive Luxury Line
2019 - BMW 3 Serie 330i M Sport
2016 - BMW 3 Serie Sedan 330e High Executive Luxury Line
2014 - BMW M3 Sedan M DCT
2013 - BMW 3 Serie GT 328i High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320i EDE High Executive
2012 - BMW 3 Serie Touring 328iA High Executive
2012 - BMW 3 Serie 320d EDE High Executive
2010 - BMW 3 Serie Coupé 320i Corporate Lease High Executive
2010 - BMW 3 Serie Cabriolet 335i DCT High Executive