Sportstoelen en carbonlook
Samen met het fameuze Recaro ontwikkelde Ford de nieuwe sportstoelen voor de Fiesta ST. De stoelen zitten voortreffelijk en grijpen je goed vast, zelfs op de kronkelende wegen van de Col de Vence waar wij de auto onder andere reden. Het zijn geen kuipstoelen, zoals de Opel Corsa OPC destijds had, maar het voordeel is dat de stoelen daarom niet zoveel ruimte wegnemen voor de passagiers achterin. De bijrijder grijpt tevergeefs naar een handgreep aan het plafond, want deze is weggelaten. Gelukkig is het zo dat de bijrijder prima vastgehouden wordt door de stevige wangen van de stoelen en bovendien heb je aan de handgreep in het deurpaneel ook voldoende houvast.
Buiten de sportstoelen om herken je het interieur van de Fiesta ST aan veiligheidsgordels met een sportieve striping en een uniek startscherm in het multimediasysteem. Het stuur is afgeplat en de lederen pookknop is ook alleen in de Fiesta ST te vinden. De Carbonlook inleglijsten doen ook een sportieve duit in het zakje en de term Performance is op de instaplijst te vinden. Het is je in ieder geval gauw genoeg duidelijk dat je in de sportiefste Fiesta bent terechtgekomen, maar een speciale bekleding van dashboard of deurpanelen zouden van toegevoegde waarde zijn geweest. Niet dat de gebruikte materialen tegenvallen, want net als bij de Fiesta Titanium zijn we zeker te spreken over het nieuwe interieur. Maar gezien de niet misselijke vanafprijs van bijna 32 mille zou je een extra aankleding mogen verwachten.
2022 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Hybrid Active Vignale
2018 - Ford Fiesta Active 1.0 EcoBoost 100
2017 - Ford Fiesta 1.0 EcoBoost Titanium
2013 - Ford Fiesta 1.0 80pk Titanium
2013 - Ford Fiesta ST 1.6 EcoBoost ST-2
2012 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium
2010 - Ford Fiesta 1.6 TDCi ECOnetic
2009 - Ford Fiesta 1.6 Sport
2008 - Ford Fiesta 1.4 16V Titanium
2006 - Ford Fiesta 1.3i Futura