Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue TDCi 130 Automaat

- 22 november 2017

Voorbode

De Transit-familie bestaat uit vier modellen. De Transit Courier is de kleinste van het stel, waarna de Transit Connect komt en auto's als de Mercedes-Benz Citan en Volkswagen Caddy het leven zuur moet maken. De Transit Custom moet de strijd aangaan met auto's als de Volkswagen Transporter en Nissan NV300. De laatste in de reeks heet simpelweg Transit en deze auto is vergelijkbaar met een Volkswagen Crafter en Mercedes-Benz Sprinter.

De Transit Custom is lijdend onderwerp in deze test, want dit model wordt als eerste van de familie gefacelift. Daarmee krijgt de bus het nieuwe familiegezicht aangemeten, wat betekent dat de uiterlijke veranderingen voornamelijk aan de voorzijde van de auto te vinden zijn. De nieuwe trapeziumgrille springt in het oog, want deze grille kenmerkt ook alle personenauto's van Ford. Daarnaast zijn de nieuwe koplampen noemenswaardig, die met de nieuwe LED-dagrijverlichting sterk doen denken aan die van de nieuwe Fiesta. Vanaf de modelwijziging behoren bi-xenon koplampen tot de mogelijkheid, een optie die tot op heden nog niet leverbaar was. Op de foto's is de Transit Custom Sport afgebeeld; dit model is voorzien van dikke wielen en stoere striping. De gereden testauto was een L2/H2 variant en die is bijna 35 centimeter hoger dan het fotomodel. Dat betekent dat de auto van voren en opzij gezien hoog oogt, maar aan de achterzijde is dit minder hinderlijk.

130 pk
385 Nm
160 km/h
0,0 s
onb (7.2) l/100km
187 g/km
A
22%
€ 0
€ 0
€ 0 / maand
€ 630 - € 680 / kwartaal
  • 2024 - Ford e-Transit Custom en Transit Custom PHEV

  • 2024 - Ford Transit Custom 2.0 EcoBlue 170 Automaat L2H1 Limited

  • 2019 - Ford Transit Custom Plug-In Hybrid 13,6 kWh Limited