Niet meer lief
De eerste Boxster had een discutabel imago. Hoe je het ook wendt of keert, het was de goedkoopste Porsche die je eind jaren negentig kon kopen. En dan speel je gelijk de critici in de hand die menen dat het een auto is voor mensen die een 911 niet kunnen betalen. Inmiddels zijn we erachter dat ook de eerste twee versies van de Boxster geweldige rijeigenschappen hebben, maar het ontwerp was net iets te liefjes voor een roadster van dit kaliber. Door de jaren heen is dat imago aardig de nek omgedraaid, want de 718 Boxster is stoerder dan ooit. Niet alleen is de auto krachtiger ontworpen, de auto lijkt veel meer in balans.
We vinden hem zelfs mooier dan een Porsche 911 Cabrio, die een hoger achterste heeft. Door de plaatsing van de motor is die ophoging bij de 718 Boxster niet nodig. De modelwijziging bracht naast een naamsverandering ook wat uiterlijke updates met zich mee. Zo zijn de achterlichten en koplampunits opnieuw ontworpen, waardoor de 718's nu ook de kenmerkende Porsche dagrijverlichting hebben.
Daarnaast heb je de beschikking over nieuwe lakkleuren en velgen, waarbij we moeten opmerken dat de zwarte 20 inch propellerwielen iets teveel van het goede zijn. Bij het samenstellen van de 718 Boxster heb je ongelooflijk veel mogelijkheden om het uiterlijk te personaliseren. Van de kleur van de koplampsproeiers tot het uitlaatsysteem; je kan zelf aangeven wat je het mooiste vindt.