iPad met gebruiksaanwijzing
Het infotainmentsysteem in het middenconsole doet denken aan een iPad. Door naar links en rechts te swipen, komen we in de verschillende menu's. Hoewel Volvo deze bediening eerder toepaste in de XC90 blijft de bediening wennen. Niet alle instellingen laten zich even gemakkelijk vinden en het is een heel gepuzzel het systeem in te stellen naar eigen wens.
Dit komt de gebruiksvriendelijkheid niet ten goede en kan behoorlijk afleidend werken in het verkeer.
Gelukkig heeft Volvo hard gewerkt om het autonome rijden in de Volvo beschikbaar te maken, wat de veiligheid weer ten goede komt. Vertrouw er echter niet op dat de autopilot de gehele auto van je overneemt. Kleine, flauwe bochten worden herkent waarop de auto vervolgens anticipeert. Echter bij grotere bochten, ook op de snelweg, kan het stuur niet uit handen worden gegeven. Constant opletten of alles goed verloopt blijft dus een must.
Volvo zou Volvo niet zijn als het niet uitblinkt in de veiligheidssystemen. Vanuit het infotainmentstysteem is een speciaal menu aangemaakt waarin ieder systeem apart van het ander aangestuurd kan worden. Vrijwel alle denkbare opties op veiligheidsgebied zijn aanwezig, om nog maar te zwijgen over de materialen waaruit de auto is opgetrokken. Zo is het passagierscompartiment van de Volvo samengesteld uit een kooi van boriumstaal en zijn de stoelen zó ontwikkeld dat de wervelkolom zo veel mogelijk beschermd blijft tijdens een impact.