Prima alternatief
In het geheugen van de gemiddelde autoliefhebber of autojournalist staat de naam "Ignis" niet gegrift als een erg positieve ervaring. Dat Suzuki er in de zes jaar dat de vorige generatie op de markt was er toch nog zo'n 11.000 exemplaren van wist te verkopen, is niet op het conto te schrijven van het vooruitstrevende interieur of de prettige rijeigenschappen. Het is vooral het bijzonder uiterlijk waar de kopers destijds op vielen. En laat nou net datgene ook één van de punten zijn waardoor de splinternieuwe Ignis in de smaak valt. Gelukkig is het nu daar niet bij gebleven, want men weet dat je nu enkel met een fraai smoeltje geen hoge verkoopcijfers gaat halen. De auto overtuigt niet alleen door het onderscheidende uiterlijk, maar ook de aandrijflijn, de rijgeigenschappen en het bijzondere interieur zullen de geïnteresseerde consument verrassen. Uiteraard kent de auto zijn minpunten in de vorm van de harde plastics in het interieur en de relatief hoge prijs. Maar dat laatste is - zoals gezegd - relatief. Vergelijk je de auto met auto's als de Panda en Picanto, dan is de hoge prijs een duidelijk minpunt, maar ga je af op de prijsstelling van de Fiat 500 en de Adam, dan valt het juist mee. Ten opzichte van de modellen die Suzuki in het oog heeft, heeft de auto een zeker zo onderscheidend uiterlijk en biedt hij daarbij een veel praktischer interieur - dat er daarbij prima uit ziet - en veel luxe voor z'n geld. Suzuki zet met de nieuwe Ignis een duidelijke stap omhoog en is daarmee een prima alternatief voor de gevestigde orde.
- Onderscheidend ontwerp
- Fraai en toch praktisch interieur
- Erg fijne aandrijflijn
- Echt goedkoop is hij niet
- Je moet wel houden van het ontwerp
- Harde kunststoffen in het interieur