Voor de zakelijke rijder
Hoewel de auto voorlopig nog belastingvoordeel geniet en er maar weinig mensen tot een particuliere aankoop zullen overgaan, verschijnen er toch wat wolkjes aan de lucht voor de hoge Tesla. De vanafprijs van de P75D is met 104.000 euro namelijk niet misselijk. Daarbij zijn de opties behoorlijk prijzig, zoals de wielen en lakkleuren.
In 2017 en 2018 betaal je nog vier procent bijtelling over de fiscale waarde van de auto, in dit geval 173.850 euro. Vanaf 2019 beperkt dit tarief zich tot de eerste 50 mille en blijf je dus zitten met 122.000 euro waarover het gangbare percentage moet worden bijgeteld. Op dit moment komt de auto nog weg met een hoge vraagprijs, omdat het leasebedrag vergelijkbaar is met een auto uit het e-segment en de maandelijkse lasten voor de berijder meevallen.
Maar de vraag is of de leaserijder nog net zo toegewijd blijft, wanneer hij voor hetzelfde bedrag per maand een afgeladen BMW X5 kan rijden. De komende twee jaar geldt de auto nog als een prima aanbieding, zolang je de auto maar zakelijk rijdt.
- Spectaculaire prestaties
- Voor alle inzittenden comfortabel
- Futuristisch ruimtewonder
- Zeker niet vrij van kinderziektes
- Klinisch gevoel tijdens het rijden
- Prijzige opties en onderdelen