Elektrisch spektakel
Als de problemen eenmaal zijn verholpen, blijft de bijzondere rijervaring over. Want het is bewonderenswaardig hoe Tesla zoveel vermogen zó gecontroleerd de weg op krijgt. Door de vierwielaandrijving voelt de auto zeer vertrouwenwekkend en doordat de vermogensopbouw lineair is, voelt de auto totaal niet onrustig aan. Je kunt dus ongemerkt enorm snel rijden. Met de standaardinstellingen sprint de auto van 0 naar 100 in 5 seconden, maar wanneer je de optionele Ludicrous Mode aanzet en de accu's vol genoeg zijn, is de auto nog vele malen sneller. Hoeveel vermogen er dan beschikbaar komt, is helaas niet bekend, maar uit de reacties van medepassagiers blijkt dat het ruim voldoende is. Het onderstel is gericht op comfort en met de luchtvering is de auto in hoogte te verstellen. Je zou verwachten dat de brede en grote sloffen het comfort zouden beïnvloeden, maar de 22 inch wielen zijn zeker geen ballast en zorgen juist voor een behoorlijk nauwkeurig stuurgedrag. De auto geeft je geen moment het idee dat je de controle verliest, tenzij je hem op de Autopilot zet. Niet dat de automatische piloot slecht werkt, maar het blijft toch een vreemd gevoel om het stuur letterlijk uit handen te geven. Slechts één keer had de Autopilot het bij het kortste einde, door bij een afslag opeens rechtdoor te willen, terwijl daar geen mogelijkheid voor was. Je moet dus alert blijven en dat moedigt de auto ook aan, maar op de snelweg weet de functie zich prima te bewijzen.