Van de gebaande weg
Iedere GLE is voorzien van Dynamic Select, waarmee je via de draaiknop in de middenconsole een rijmodus kunt kiezen. Bovendien hebben bestuurders van GLE's met vierwielaandrijving de mogelijkheid om de modus 'Offroad' te kiezen, waarmee de auto ook in licht terrein zijn mannetje staat, iets wat het AMG-uiterlijk van de testauto niet doet vermoeden. In de praktijk blijkt dat je toch minstens het optionele offroad-techniekpakket moet kiezen, om echt met de GLE offroad te gaan; de luchtvering zit dan ook gelijk op de GLE, waarmee de auto een stukje hoger op zijn poten kan worden gezet.
Voor Nederland wellicht minder interessant, want daar kun je ook zonder extra pakketten prima uit de voeten met de GLE. Met 4MATIC kan de GLE 250 d bijna 3000kg trekken, dus een beetje paardentrailer met paard hoeft geen probleem te zijn. De trekhaak is bovendien vanaf de bestuurdersstoel in en uit te klappen, zodat je daar de luie stoel niet voor uit hoeft.
De viercilinder is in combinatie met de negentraps automaat niet alleen een comfortabele keuze, doordat het toerental laag blijft, maar ook in het verbruik scheelt het een slok op een borrel. De zescilinder uit de 350 d klinkt dan misschien een stuk geraffineerder, het verbruik van de 250 d is met bijna 1 op 15 een stuk vriendelijker te noemen.