Incognito genieten
Dit alles heeft natuurlijk zijn prijskaartje, want hoewel een aantal opties nog ontbreken moet er 143.043 euro voor de testauto worden afgetikt. Vooral het High Executive pakket is prijzig, maar ook de premium audio en het M-sportpakket kosten een dikke 4000 euro. Een flinke investering dus, maar je rijdt dan wel in een topsegment limousine, terwijl de buitenwereld het niet snel doorheeft. Een beetje incognito genieten dus. Minder poenerig dan een S-Klasse en de meest dynamische in het rijtje Duitse limousines.
De afwerking in het interieur is voortreffelijk en de 3.0 liter zes in lijn een plaatje, waardoor je eigenlijk nooit meer nodig hebt. Tel daar de laatste snufjes op het gebied van autonoom rijden en parkeren bij op en de conclusie dat BMW weer helemaal meedoet in het topsegment is op zijn plaats.
- Prachtig afgewerkt interieur
- De zes in lijn is meer dan instapdiesel
- Dieet werpt op meerdere vlakken zijn vruchten af
- Niet zo onderscheidend als andere topsegment sedans
- Prijzige opties