Niet alleen om gereden te worden
Als het om rijden gaat heeft BMW een goede naam hoog te houden. En het is bijzonder om te merken dat er toch weer stappen zijn gezet om de nieuwe 7 nog dynamischer te maken. De ingenieurs hebben er alles aan gedaan om de 7 Serie lichter te maken en de grootste stappen zijn gezet door de auto van een carbon core te voorzien. Deze lichtgewicht carrosserie heeft naast gewichtsafname nog een voordeel: hij is namelijk nog stijver dan de carrosserie van weleer. En dat merk je tijdens het rijden, want de auto is erg wendbaar en direct, zonder te duiken of onrustig aan te voelen tijdens het remmen.
De directe besturing doet er voor het rijplezier nog een schepje bovenop en zo vergeet je tijdens het rijden nog wel eens dat je in een grote zakensedan zit. Tijdens het inparkeren heb je dat gevoel nooit, want dan kom je erachter dat de auto toch een stuk langer en breder is dan een gemiddelde personenauto. Gelukkig heb je de beschikking tot een 360 graden camerasysteem en een rits aan veiligheidsvoorzieningen.
De instapdiesel mag deze naam eigenlijk niet dragen, want hij volbrengt zijn taak plichtsgetrouw. Nooit heb je het idee dat je kracht tekort komt, sterker nog: de auto voelt ronduit krachtig aan, waardoor je tijdens de acceleratie behoorlijk in de stoel gedrukt wordt. De zescilinder klinkt voor een diesel ook nog eens erg aardig, zodat het niet verwonderlijk is dat BMW verwacht de meeste 7ers met deze motorisering te verkopen. De xDrive vierwielaandrijving stuurt in normale gevallen de meeste kracht naar de achterwielen, zodat het typische achterwielaandrijving gevoel behouden blijft. Mochten de omstandigheden daarom vragen, dan worden ook de voorwielen aangedreven.