Ford S-Max 2.0 TDCi 180 pk Powershift Titanium

- 2 januari 2016

Bijdetijds

Helaas ligt dat met de afwerking van het interieur allemaal net even anders. Ford heeft zich de kritiek op de vorige S-Max weliswaar aangetrokken, maar toch zie je in bepaalde details nog steeds ruimte voor verbetering. Dat moet je als autofabrikant anno 2016 eigenlijk niet meer willen, zeker niet in een auto die onder de streep door de 60 mille gaat. Gelukkig maakt Ford dat weer goed met een nette standaarduitrusting. Zowel in de Trend- als in de luxere Titanium-uitvoering zit de S-Max goed in z'n spulletjes. Ook in technisch opzicht is de S-Max bijdetijds. Vrijwel alle technische snufjes en rijhulpjes die je vandaag de dag tegenkomt, vind je terug op de Ford (hetzij standaard, hetzij optioneel).

Naast twee uitrustingsniveaus biedt Ford de keuze uit vijf motoren - allen viercilinders. De smakelijke vijfcilinder uit de vorige S-Max lijkt definitief van het toneel verdwenen. De sterkste EcoBoost-benzinemotor - een tweeliter met 240 pk - levert vergelijkbare prestaties, maar zet daar een lager verbruik tegenover. Daarnaast is er nog een 1.5 EcoBoost, die begint bij 39.165 euro en met 160 pk ook al goed uit de voeten komt. Voor de dieselaars onder ons staan er drie smaakjes van de 2.0 TDCi op het menu. De instapper levert al 150 pk, de dubbel geblazen topversie schopt het tot 210 pk en daar precies tussenin bevindt zich de door ons geteste variant met z'n 180 pk.

180 pk
400 Nm
208 km/h
9,5 s
7,3 (5.4) l/100km
139 g/km
E
22%
€ 39.165
€ 61.565
€ 1.129 / maand
€ 494 - € 532 / kwartaal
  • Seat Alhambra 2.0 TDI DSG Style Connect

  • 2011 - Ford S-MAX 2.2 TDCI S-Edition Individual

  • 2010 - Ford S-MAX 2.0 SCTi Powershift

  • 2008 - Ford S-MAX 2.2 TDCi Titanium

  • 2006 - Ford S-MAX 2.0i-16V