Smaakgevoelig
Porsche mocht voor de Macan shoppen in de schappen van concerngenoot Audi. Hoewel de auto gebaseerd is op de Q5, is dat behalve de afmetingen niet te zien. Van voren is een duidelijk familiegezicht te zien. Vooral de vorm van de koplampen en de motorkap doen sterk denken aan grote broer Cayenne. De onderzijde van de neus heeft een geheel eigen look gekregen, waarbij de forse openingen aan de zijkanten opvallen. Deze zijn - in tegenstelling tot bij veel andere auto's - wél functioneel. Door de luchtstroom hierin krijgt de motor de koeling die hij nodig heeft. Lijkt hij aan de voorkant nog wat op de Cayenne, de zij- en achterkant hebben een eigen design gekregen. De aflopende daklijn en de brede schouders geven de auto een sportief karakter en de vrij cleane, dikke kont versterkt dat. Bijzonder zijn de achterlichtunits. Zo op het eerste gezicht zijn het kloeke elementen, maar kom je wat dichterbij, dan zie je het reliëf. Bestel je de Macan in de basisuitvoering, dan is hij voorzien van 18 inch lichtmetaal en in de carrosseriekleur gespoten 'side blades' - de panelen aan de onderzijde van de portieren.
De Macan Turbo staat op 19 inch wielen, heeft zijskirts en de achterbumper is deels zwart gespoten. Zoals te zien is op de foto's, is het daar bij 'de onze' niet bij gebleven. Op de optielijst werden 21 inch 'Sport Classic' wielen, zwarte raamlijsten, hoogglans zwarte luchtinlaten en dito eindpijpen en 'side blades' van carbon aangekruist. Alle zijn prijzige opties, maar als kers op de taart is de auto voorzien van het maar liefst 5.278 euro extra kostende Rivierablau. Het is een kleur die je in ieder geval laat opvallen in het verkeer en laat zien dat je niet in zomaar een auto rijdt. Of je hem mooi vindt, is uiteraard smaakgevoelig, maar wij zouden het wel aandurven.