Gemeen en doordringend
De eerste indruk die we oog in oog met deze nieuwe TT opdoen, is in ieder geval alvast een veelbelovende. Vergeleken met z'n beide voorlopers oogt de derde generatie TT een heel stuk zelfverzekerder, en dat komt niet alleen doordat zo'n S wat meer body heeft. Kijk maar eens naar die gemene en doordringende blik waarmee de TT je aanstaart. Nee, dit lijkt in de verste verte niet meer op de schattige aanblik van de vorige TT's. Scherpe en strakke lijnen maken tegenwoordig de dienst uit. Zelfs de rolbeugels hebben een hoekiger ontwerp gekregen.
Toch zijn de typische contouren van de oer-TT niet helemaal verdwenen. Vooral van opzij, op de hoeken en bij de wielkasten komt het bekende ronde lijnenspel terug. Ook de ronde tankklep is weer van de partij. Van achteren lijkt de nieuwe TT zelfs als twee druppels water op de tweede generatie. In de afmetingen trouwens ook: in alle dimensies bleef de TT ongeveer even groot. Wel daalde het gewicht van de TTS met 30 kg naar 1.445 kg, wat hoge verwachtingen schept van het rijgedrag. Daarover later meer.