Verdiend
Kwaliteit heeft zijn prijs. De instapper is de 250 pk sterke variant, die tevens minder is uitgerust dan de versie met 20 pk meer. Zo ontbeert hij de kuipstoelen, 19 inch wielen en het limited-slip differentieel. De eerste twee zaken zijn optioneel verkrijgbaar, maar wil je het differentieel, dan dien je 3.000 euro extra te investeren voor de Peugeot 308 GTi 270 by Peugeot Sport - zoals hij volledig heet. Voor 40.700 euro heb je een auto die ten opzichte van zijn concurrenten behoorlijk wat meer kost, maar ook meer te bieden heeft. Vooral zijn rij- en stuurgedrag zijn indrukwekkend, waarbij de auto zowel op de openbare weg als het circuit niet snel teleur zal stellen. Ook is de uitrusting prima in orde en mis je niks. Wij durven wel te stellen dat de 308 GTi tot de besten van zijn klasse behoort en zo het historische label zeker verdient.
- Erg mooie balans in het onderstel
- Krachtige motor
- Goede rijeigenschappen op zowel de weg als circuit
- Lange slagen van de pook
- Niet bepaald een koopje
- Weinig beenruimte op de achterbank

Mercedes-Benz A-Klasse A 200 7G-DCT Progressive

Ford Focus Electric Titanium

Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

Infiniti Q30 1.5d Premium Tech

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG Performance

Honda Civic Type R GT

Volkswagen Golf 2.0 TDI Highline

BMW 1 Serie 116d EfficientDynamics Edition Executive

Lexus CT 200h Luxury Line

Audi A3 Sportback e-tron 1.4 TFSI S tronic Ambition Pro Line Plus

Nissan LEAF 40 kWh Tekna

2021 - Peugeot 308 SW HYbrid 225 e-EAT8 GT Pack Business

2018 - Peugeot 308 SW 1.2 PureTech EAT8 Allure

2017 - Peugeot 308 SW 1.5 BlueHDi 130 S&S GT Line

2016 - Peugeot 308 GT 2.0 BlueHDi 180

2014 - Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

2014 - Peugeot 308 1.6 e-HDi Active

2013 - Peugeot 308 1.6 THP 125 Première

2011 - Peugeot 308 1.6 eHDi Active

2010 - Peugeot 308 GTI

2009 - Peugeot 308 CC 1.6 THP Féline


