Ford C-MAX 1.5 TDCi Titanium

- 24 september 2015

Red Rush

Dat Compact is puur een interne benoeming om het verschil met de Grand C-Max aan te duiden. De auto komt niet compact over. Er staat een echte gezinsbak met een hoge daklijn en grote raampartijen. Aan de buitenkant is een inmiddels bekende bijschaaftactiek gehanteerd. Net als bij de Focus is de C-MAX voorzien van de fraaie "Aston-neus" met trapeziumgrille. De ruitensproeiers zijn keurig weggewerkt onderaan de voorruit, zodat ze niet in het zicht zitten en de nieuwe motorkap nog beter tot zijn recht komt. De rest van de lijnen is ongewijzigd gebleven, aan de achterkant vallen vooral de gewijzigde achterlichten op. Deze zijn nog voorzien van halogeenlampen, maar door de nieuwe vormgeving ziet de achterkant er een stuk frisser uit. De testauto is uitgevoerd in het opvallende Red Rush, een nieuwe kleur die de auto goed staat. Ook op deze Ford is nog een antennespriet te vinden, waar een strakke shark fin de auto veel beter zou staan.

120 pk
270 Nm
184 km/h
11,3 s
5,9 (4.1) l/100km
105 g/km
A
22%
€ 29.995
€ 35.945
€ 659 / maand
€ 158 - € 180 / kwartaal
  • Fiat 500L Living 1.6 MultiJet 120 Easy

  • Nissan e-NV200 Evalia Connect Edition

  • 2015 - Ford C-Max Plug-In Hybrid Titanium Plus

  • 2013 - Ford C-Max 1.0 125pk Titanium

  • 2011 - Ford Grand C-Max 1.6 EcoBoost Titanium

  • 2006 - Ford Focus C-Max 1.8i-16V Futura S