Wachttijd
Om maar met de deur in huis te vallen: de 4C Spider kost minstens 81.550 euro. Een bedrag dat nog verder op te drijven is door dure parelmoerlak of grotere wielen te kiezen. Dat de auto ruim 20.000 euro duurder is dan de [test=]4C Coupé[/test] die wij eerder reden, heeft allereerst met de aanpassingen te maken die nodig zijn om de Spider net zo snel en handzaam als de Coupé te maken. Want ook de Spider kleeft aan de weg en is een bochten vlijmscherp. Bovendien is de open versie wat luxer aangekleed en is de Coupé inmiddels ook zo'n 10 mille duurder geworden dan in de tijd dat wij de auto reden.
Het prijskaartje is dus te verklaren en hoewel er voor dat geld ook auto's te koop zijn met meer vermogen en luxe, rijd je met de 4C echt iets bijzonders. De auto wordt met de hand geassembleerd in de Maseratifabriek en de wachttijd bedraagt op dit moment meer dan een jaar. Mocht je er graag snel één willen, dan is een voorraadauto misschien een betere optie.