Vertrouwen
Dat de Hyundai i20 sportief oogt, wil nog niet zeggen dat hij ook als een sportwagen bochten rondt. Hoewel hij zijn uiterlijk niet waarmaakt in zijn rijgedrag, gaat dit wel met een hoop vertrouwen. In een rechte lijn is de auto uitermate stabiel, ook als het slecht weer is of hard waait tijdens een snelwegrit. Maar ook bochten neemt de auto prima. Overhangen doet hij nauwelijks en ook in bochten brengen forse richels het onderstel niet uit balans. De besturing is strak en er zit ruim voldoende gevoel in. Met zijn viercilinder, ruim 1.200 cc grote motor komt de i20 goed mee met het verkeer. Meer dan 84 pk heeft de auto niet nodig om de Nederlandse maximumsnelheid op de snelweg met gemak te halen. Het blokje doet zijn werk in alle rust en voelt soepel aan. Die rust gaat echter over als je boven de 100 km/h komt. Je mist echt een zesde versnelling. Bij '100' maakt de motor al 2.700 toeren en daarboven is de geluidsproductie niet erg prettig. Hierdoor ga je wat rustiger rijden, wat het verbruik wel ten goede komt. Meer vermogen is op dit moment niet leverbaar, maar daar komt in de nabije toekomst verandering in. Volgens de importeur ligt de introductie van een compact turboblokje in het verschiet. Het onderstel kan meer vermogen zeker aan.