Niet zomaar een i20
In hun opmars op de wereldmarkt richtte Hyundai zich eerst vooral op betaalbare modellen waarbij het ontwerp op het tweede plan stond. Sinds Peter Schreyer van zustermerk Kia is overgekomen, krijgen de auto's steeds meer een eigen, aantrekkelijke smoel. Met veel lof werd de vijfdeurs i20 vorig jaar ontvangen. Niet eerder had een model van het Koreaanse merk zo'n Europese uitstraling. Toch is de auto onderscheidend genoeg. Hyundai had zich er voor het ontwerp van de driedeurs simpel vanaf kunnen maken door de achterdeuren achterwege te laten en wat grote voorportieren te monteren. Voor de gelegenheid heeft de i20 Coupé zijn eigen ontwerp gekregen, waarbij vooral de raamlijn de handen op elkaar krijgt. Hoewel deze an sich niet bijzonder is, is de toevoeging van een stukje donkere tape voldoende om optisch een zeer onderscheidende en sportief ogende auto te realiseren. Om deze sportieve look te benadrukken zijn de achterste wielkasten dik aangezet door een oplopende lijn en loopt de daklijn wat sterker af. Ook het kontje moest er aan geloven. Hooggeplaatste achterlichten en een dik aangezette achterbumper laten aan de achterzijde zien dat het niet zomaar een i20 betreft. Wat onze auto echt mist, zijn grote lichtmetalen wielen. De 15 inch stalen exemplaren met wieldoppen detoneren behoorlijk bij het ontwerp van de carrosserie, 17 inch aluminium staat hem een stuk beter.