Mazda MX-5 Roadster 2.0 SkyActiv-G 160 GT-M

- 28 augustus 2015

Roadster-DNA

Ook vanbinnen knalt het roadster-DNA je tegemoet. Je zit lekker diep verscholen achter een fijn beetpakkend sportstuur met daarachter drie even simpele als duidelijke klokken, met de toerenteller prominent in het midden. Het stuurwiel is helaas alleen in hoogte verstelbaar, maar dankzij het ruime verstelbereik van de puike stoelen vind je toch nog vrij gemakkelijk een fijne zithouding. Tot een lengte van 1,90 meter zit je prima onder het stoffen kapje, dat zich binnen een paar seconden in een (handmatige) handomdraai laat openen dan wel sluiten. Ook de airco en de uitgebreide multimedia-unit, die bestaat uit een monitor op het dashboard en een handjevol knoppen tussen beide stoelen, zijn kinderlijk eenvoudig in de bediening. Al met al biedt de nieuwe MX-5 een overzichtelijke en goed afgewerkte werkplek. Eigenlijk valt alleen de ruimte voor je spullen wat tegen: de bagageruimte is gekrompen tot 130 liter en ook de aflegruimte houdt niet over.

160 pk
200 Nm
214 km/h
7,3 s
6,8 (6.6) l/100km
154 g/km
G
22%
€ 28.990
€ 37.835
€ 694 / maand
€ 94 - € 106 / kwartaal
  • Fiat 124 Spider 1.4 Turbo Lusso

  • 2024 - Mazda MX-5 1.5L SKYACTIV-G 132 Exclusive-Line

  • 2017 - Mazda MX-5 2.0 GT-M RF

  • 2013 - Mazda MX-5 Roadster CoupĂ© 1.8 Hanabi

  • 2009 - Mazda MX-5 Roadster CoupĂ© 2.0 GTL

  • 2007 - Mazda MX-5 1.8 Touring