Eleganter dan GTE
Wat in eerste instantie leek op een gevalletje kat-uit-de-boom-kijken, pakt gewoonweg goed uit voor de A3 e-tron. Aan de buitenkant ontdekt alleen de kenner dat hij met een plug-in hybride van doen heeft. De e-tron onderscheidt zich van zijn gewone broers door een kenmerkende chromen grille (waarin het laadcontact is verwerkt) en een aantal logo's die her en der op de auto zijn aangebracht. Bovendien is elke A3 e-tron standaard voorzien van karakteristieke LED-koplampen, die een uitstekende lichtopbrengst hebben.
De grootste concurrent van de e-tron komt uit eigen stal, in de vorm van de Volkswagen Golf GTE. Ten opzichte van die GTE is deze A3 eleganter en minder schreeuwerig vormgegeven. Waar de Volkswagen als sportieve en onderscheidende auto wordt neergezet, blijft de Audi liever bescheiden. Dit zou, naast de bekende argumenten om voor een A3 in plaats van een Golf te kiezen, een belangrijk aankoopargument kunnen om de meerprijs van minimaal 1.500 euro te rechtvaardigen.

Citroën C4 Hybrid 136 ë-DCS6 Max

Opel Astra 1.2 Turbo 130 Ultimate

Cupra Born 58 kWh Performance One 150 kW

DS 4 E-Tense 225 Rivoli

Renault Megane E-Tech EV60 Iconic

Volkswagen ID.3 204 pk 1st Plus

Mercedes-Benz A-klasse 250 e Business Solution AMG Limited

Volkswagen Golf 1.5 eTSI Style

Hyundai i30 Fastback N 2.0 T-GDI N2

BMW 1 Serie 118i Luxury Line

2020 - Audi A3 Sportback 35 TFSI S Edition

2015 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI quattro S tronic Pro Line plus

2014 - Audi A3 Cabriolet 1.8 TFSI S tronic Ambiente Pro Line plus

2014 - Audi A3 Sportback g-tron 1.4 TFSI Ambition Pro Line S

2014 - Audi A3 Limousine 2.0 TDI Ambition

2014 - Audi A3 1.6 TDI Ultra e Edition

2013 - Audi A3 Sportback 1.4 TFSI Ambition Pro Line +

2012 - Audi A3 2.0 TDI Ambition

2012 - Audi A3 Sportback 1.6 TDI Attraction

2012 - Audi RS 3 Sportback 2.5 TFSI


