Details maken de sfeer
In een sportieve coupé wil je ook in het interieur zien én voelen dat je in iets bijzonders onderweg bent. Omdat de RC grotendeels gebaseerd is op de [test=]IS300h[/test], is 90% van het interieur identiek aan de middenklasser. Toch is de sfeer in de RC F echt anders. Door toevoeging van fraaie blauwe stiksels, carbon-look panelen en een dik stuur en dito stoelen, straalt het geheel precies uit wat je verwacht van een auto als deze. Daarbij zit je lekker laag en ben je omgeven door de brede, hoge middentunnel. De stoelen zitten als gegoten en zijn ruim voldoende te verstellen om een ieder een prettige zitpositie te kunnen geven. Achterin is een achterbank, maar die is praktisch onbruikbaar voor andere passagiers dan kleine kinderen. Geheel achterin is plek voor redelijk wat bagage. Met 366 liter inhoud is dit ruim genoeg voor een lange vakantie of zelfs de wekelijkse boodschappen. Niet zo ruim als zijn directe concurrenten, maar wil je een ruime, praktische auto, dan zul je nooit kiezen voor een coupé. Niet alleen qua binnenruimte, maar ook qua materiaalgebruik zit de RC nog niet op het niveau van Audi en BMW. De gekozen materialen zijn niet allemaal van een even hoge kwaliteit en voelen niet zo hoogwaardig aan als bij de Duitsers. Op het gebied van afwerking staat het interieur van de Lexus wel op hetzelfde level. Zelfs op klinkerweggetjes hoor je nooit rammels en kraakjes en de naden zijn overal klein en gelijk.