Bomvol
Niet alleen aan de buitenzijde zijn trekjes van de allereerste Vitara te vinden, ook het ontwerp van het interieur is hier lichtelijk op gebaseerd. Zo heeft het middelste gedeelte van het dashboard bijna dezelfde vorm en indeling als 27 jaar geleden. Helaas is de materiaalkeuze er in bijna drie decennia nauwelijks op vooruit gegaan. Glimmende, harde plastics zijn gebruikt in het gehele interieur. Hoewel het geheel wel degelijk in elkaar steekt en rammels, piepjes en kraakjes ontbreken, wil het oog én het gevoel ook wat. De concurrentie doet het op dit punt echt beter. Dat de materialen niet zoveel hebben gekost, heeft echter wel een voordeel. Als High Executive kost de Vitara - met enkel voorwielaandrijving - op één euro na 25.000 euro. Voor dat geld zit de auto bovengemiddeld vol comfort- en veiligheidsverhogende opties. Zo is hij voorzien van een ver te openen glazen panoramadak, fraaie suède bekleding op de stoelen en de portieren, climate control, adaptieve cruise control, keyless entry & go en een multimediasysteem met touchscreen. Opties die of niet leverbaar zijn bij de concurrentie, of een hoge meerprijs hebben. Daarbij werken alle systemen zoals je verwacht, waarbij het multimediasysteem extra lof verdient voor de overzichtelijkheid. Het enige minpuntje aan dit systeem is de wijze hoe het volume geregeld wordt. Met je vinger over een touchscreen wrijven om de muziek wat luider te laten klinken, is in de praktijk niet echt handig. Gelukkig kun je dit ook via de knoppen op het stuur doen.
Ford EcoSport 1.0 EcoBoost Titanium
Renault Captur 90 dCi Dynamique
Peugeot 2008 1.6 VTi Allure
Nissan Juke DIG-T 115 Tekna
Fiat 500X 1.4 Turbo MultiAir 16v 140 Lounge
SsangYong Tivoli 1.6l 2WD Sapphire
Mazda CX-3 SKYACTIV-G 120 GT-M
Opel Crossland X 1.2 Turbo Innovation
Opel Mokka 1.6 Cosmo
Chevrolet Trax 1.4 Turbo LTZ