Het interieur
Eenmaal ingestapt in de NOTE valt direct op hoe ruimtelijk het interieur aandoet. Het dashboard, de middenconsole en de bedieningsorganen zijn allen wat hoger opgetrokken, waardoor er ook voor zeer lange mensen ruimte te over is. De zitpositie is goed in te stellen, mede door de standaard in hoogte te verstellen stoel en stuur. Het instrumentarium recht voor de bestuurder is functioneel vormgegeven met twee klokken, een brandstofmeter en een digitaal schermpje. Een gemis is het ontbreken van een koelvloeistoftemperatuurmeter, tegenwoordig geen unieke situatie meer. Het digitale schermpje geeft onder andere de kilometerstanden en de informatie uit de boordcomputer weer. Via bedieningsknopjes op het stuur kunnen de radio en boordcomputer bediend worden.
De geteste uitvoering van de NOTE, de First NOTE, is rijkelijk voorzien van extra’s. In het interieur dienen een volautomatische airconditioning, een 6-CD wisselaar, een regensensor, automatisch in/uitschakelende koplampen en privacy glas het comfort van de inzittenden. De bedieningsknoppen op de middenconsole zijn relatief groot van formaat, en dus altijd intuïtief te bedienen. Vermeldenswaardig is verder het opbergvak van 10 liter onder de passagiersstoel, een zeer bruikbare ruimte. De multifunctionaliteit en de ruimte van de NOTE komen eigenlijk pas tot uiting bij het actieve dagelijkse leven met kinderen. Zo is er voorzien in een aantal goed te benutten vakjes en een drietal 12 Volt aansluitingen en is de achterbank in lengte te verstellen. Een uniek aanbod in deze klasse is het handige Flexiboard, een tweedelig systeem. Hiermee kan gekozen worden voor verschillende opbergoplossingen. Zo kunnen vuile spullen straffeloos vervoerd worden met de waterdichte zijde naar boven, en kan voor normale doeleinden de tapijtzijde naar boven. De delen kunnen op twee hoogtes geplaatst worden, waardoor meer ruimte of een groter beladinggemak gecreëerd kunnen worden.
Als gekeken wordt naar de harde cijfers voor wat betreft de ruimte wordt al snel duidelijk dat er zeer effectief is omgesprongen met de interieurruimte. De minimale bagageruimte bedraagt namelijk 280 liter, met de achterbank in de achterste stand. De ruimte achterin is in dit geval overweldigend, zowel de been- als hoofdruimte zijn indrukwekkend. De bagageruimte groeit tot 437 liter als de achterbank volledig naar voren wordt geschoven. In deze positie blijft er echter nauwelijks bruikbare beenruimte achterin over. Na het neerklappen van de achterbank wordt de bagageruimte vergroot tot de maximale 1332 liter.