Prettige toevoeging
Het uiterlijk van de V40 was even wennen, zeker met de ietwat behoudend vormgegeven Volvo's van de afgelopen 30 jaar. Vooral de achterzijde met zijn bolle vormen en grote - optionele - achterspoiler met 'vinnen' valt wat uit de toon in vergelijk met bijvoorbeeld de V70. Toch is de V40 een prettige toevoeging aan het Nederlandse wagenpark dat in deze klasse voor een groot gedeelte bestaat uit auto's als de goede, maar minder gewaagd vormgegeven Golf. Bestel je de V40 zonder opties, dan staat hij op 16 inch stalen velgen met wieldoppen. Voor een zo laag mogelijk verbruik is een dergelijke velgenmaat met bijbehorende bandenbreedte het meest efficiënt. In tegenstelling tot veel auto's met 14% bijtelling is de V40 optioneel wel met grotere wielen te bestellen. Zelfs 18 inch behoort tot de mogelijkheden. Onder de auto die wij rijden is een maat kleiner geplaatst. Naast de grotere velgen is het uiterlijk verfraaid door middel van een dikkere achterbumper met 'diffuser', dubbele uitlaten, een grotere achterklepspoiler en een fraaie pareleffect witte lak. Hoewel één maat grotere velgen de auto nog mooier maken, zouden wij hier ten behoeve van het comfort niet voor kiezen.
Seat Leon ST 2.0 TDI X-PERIENCE
Mercedes-Benz CLA Shooting Brake 180 Ambition
Seat Leon ST Cupra 2.0 TSI Cupra 280
MINI Clubman Cooper D Chili
Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI 122pk DSG Highline
Skoda Octavia Combi RS 2.0 TSI DSG
Renault Mégane Estate 1.6 dCi 130 GT-Line
Skoda Octavia Combi Greenline 1.6 TDI Businessline
Ford Focus Wagon 1.5 EcoBoost Titanium
Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi i-Catcher
Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive