Erfenis
Van binnen zijn de verschillen aanzienlijk. In de basis is het binnenste hetzelfde als dat van de brandstofgestookte broeders, maar het stuur, de klokken en het centrale bedieningspaneel - voorzien van een scherm voor navigatie en audio - zijn compleet verschillend. Vooral het bedieningspaneel vertoont grote gelijkenissen met dat van de Leaf. Wat gebleven is is de enorme binnenruimte. Voorin zit je ruim, op de achterbank is plek voor drie volwassenen en daarachter bevindt zich een bagageruimte om 'u' tegen te zeggen. Acht grote koffers passen met gemak achterin, zonder dat de achterbank neergeklapt hoeft te worden. Klap je deze naar voren, dan ontstaat er een balzaal van 3,1 m2.
Tegenover het pluspunt dat hij heeft geërfd van zijn verleden als bedrijfswagen, staat een nadeel met dezelfde reden. Overal in het interieur vind je keiharde en op sommige plekken zelfs glimmende plastics. De afwerking daarentegen is goed in orde. Al zijn de verschillende panelen niet uit het meest hoogwaardige materiaal vervaardigd, het zit wel strak in elkaar. Ook op slechte wegen ontbreekt het aan rammels, kraakjes en piepjes uit het interieur. Toch verwacht je meer in een auto die minimaal 31 mille kost. Standaard is de auto al rijk uitgerust. Zaken als cruise-control, navigatie, stoelverwarming en een regensensor kosten niks extra. De door ons gereden uitvoering - voorzien van metallic lak, lichtmetalen velgen, een achteruitrijcamera en de mogelijkheid tot sneller laden - kost inclusief de accu iets meer dan 38.000 euro.