Spartaans tot op het bot
Veel leuker is het om met de blitse Fransoos over bochtige dijkweggetjes te slingeren. Daar produceert de F16 minder lawaai en profiteert 'ie optimaal van z'n spartaanse bouw. Dankzij het lage zwaartepunt, achterwielaandrijving én een bijna-ideale verdeling (40% voor / 60% achter) van het kleine beetje gewicht voelt de lichtvoetige Secma zich hier helemaal thuis. Dat de F16 zo'n vedergewicht is, betekent overigens niet dat 'ie zich ook heel licht laat besturen. Stuur- en rembekrachtiging betekenen namelijk extra kilo's en daar houden ze bij Secma niet van. Je mag dus lekker zelf aan het werk. Qua rijbeleving komt de F16 nog het meest in de buurt van een kart: alles voelt heerlijk puur en direct aan en er is domweg niets wat het rijden ook maar enigszins comfortabel maakt. Alles, maar dan ook alles wat er onder je door gaat, geeft de auto genadeloos aan je door.