Doelmatigheid troef
Van binnen is de '4' vooral doelmatig. Niet in de betekenis van spartaans, maar meer dat het volledige interieur hetzelfde doel dient: een goede werkplek creëren voor wie van echt autorijden houdt. Zo is het dashboard strak, zelfs een beetje sober, vormgegeven. Dat zorgt ervoor dat je hier ook niet door afgeleid wordt tijdens het rijden. Hoe de alcantara sportstoelen aan het rijgenot bijdragen mag duidelijk zijn. Ze zijn goed verstelbaar en voelen heerlijk aan. Datzelfde geldt voor het stuurwiel, dat is in hoogte en diepte af te stellen en heeft een prettige greep. De tijden waarin elke BMW een naar de bestuurder gedraaide middenconsole had, zijn al even voorbij, maar het gevoel dat je als bestuurder in het middelpunt staat is nog steeds even sterk.
Ook al is het van ondergeschikt belang, we kijken toch even hoe de passagiers het moeten stellen in deze coupé. Voorin is het goed uit te houden. De cabine oogt knus, door de lage daklijn en donkere hemelbekleding. Doordat de stoelen heel laag in te stellen zijn, zal je vanaf de voorstoelen het dak niet snel voelen. Achterin - op de twee gescheiden zitplaatsen - betaal je de prijs voor de fraaie daklijn; ben je langer dan 1.80 meter, dan zit niet je helemaal lekker. Beenruimte is er wel voldoende, dankzij de uitsparingen in de achterkant van de voorstoelen. De kofferbakruimte is modaal voor het type auto, net als bij de A5 en de C-Klasse Coupé biedt hij 450 liter ruimte. Om te voorkomen dat spullen over de vloer schuiven, is het opbergpakket (171 euro) een aanrader.