BMW i3

- 21 februari 2014

Geen windtunneldesign

Zelden kregen we zoveel reacties, en zulke uiteenlopende reacties, als bij deze auto. Een kwartiertje foto's schieten naast een drukke supermarkt was genoeg voor tientallen meningen. Veel gematigde meningen zaten daar niet tussen. Óf hij is geweldig, óf juist verschrikkelijk. Het design van de i3 maakt in ieder geval veel los. De opvallende oranje kleur doet natuurlijk ook een duit in het zakje, net als de zogenaamde 'Black Belt'; de zwarte band die gevormd wordt door de motorkap, het dak en de achterzijde. Opvallend is dat de i3 niet ontworpen lijkt te zijn in de windtunnel, zoals veel van zijn concurrenten, waarmee hij op geen enkele andere auto lijkt. Het design van BMW's eerste EV valt hiermee niet bij iedereen in de smaak, maar op het vlak van de originaliteit scoort hij zeker punten.

170 pk
250 Nm
150 km/h
7,2 s
0,0 (0) l/100km
0 g/km
A
22%
€ 35.500
€ 47.553
€ 872 / maand
€ 0 / kwartaal
  • Audi S1 Sportback 2.0 TFSI quattro Ambition

  • 2019 - BMW i3s 120Ah