Hyundai i10 1.0 i-Motion Comfort Plus

- 21 december 2013

Generatiekloof

Om in die missie te slagen, brak Hyundai resoluut met een aantal oude principes. Allereerst gingen de afmetingen rigoureus op de schop. De Atos en de i10 hadden hun oubollige uitstraling bepaald niet mee, en dus werd de nieuwe i10 langer (8 cm), breder (6 cm) en lager (4 cm) dan de vorige. Gevolg: de i10 is niet langer een 'bejaardenblikje' en eerlijk gezegd kunnen we daar geen moment rouwig om zijn. De nieuwe i10 is veel beter in verhouding en ziet er daardoor meteen een stuk serieuzer uit.

Hoewel de grijze lakkleur van onze testauto het enigszins maskeert, oogt de i10 in z'n nieuwe jas nog lekker hip ook. De tijd waarin de zuinigheid van zulke stadsautootjes afstraalde, ligt inmiddels wel achter ons. Onderdelen als buitenspiegels, handgrepen en bumpers worden op deze i-Motion Comfort Plus bijvoorbeeld netjes in kleur meegespoten en de wieldeksels zouden van een afstandje zó voor volwaardig lichtmetaal door kunnen gaan, al zijn ze dat helaas nog niet.

66 pk
94 Nm
155 km/h
15,1 s
4,6 (4.3) l/100km
98 g/km
B
22%
€ 9.995
€ 11.995
€ 220 / maand
€ 73 - € 82 / kwartaal
  • Kia Picanto 1.2 CVVT EcoDynamics

  • Toyota Aygo 1.0 VVT-i Comfort Navigator

  • Skoda Citigo 1.0 Greentech Elegance

  • Suzuki Celerio 1.0 DualJet Exclusive

  • Opel Karl 1.0 ecoFLEX Edition

  • 2020 - Hyundai i10 1.0 Premium

  • 2011 - Hyundai i10 1.2 i-Catcher

  • 2008 - Hyundai i10 1.25i ActiveVersion Cool