Porsche 911 Cabriolet Carrera S PDK

- 14 september 2013

Donder en geweld

Maar de leukste knoppen bewaren we voor het laatst. Naast de knop om het geluid uit de sportuitlaten op te schroeven, zijn dat de beide knoppen waarop de woorden 'Sport' en 'Sport Plus' prijken. Die eerste modus blijkt nog maar een bescheiden opstapje naar het echte spektakel, dat begint zodra je de auto in 'Sport Plus' zet. Dan zet de 911 z'n masker helemaal af: de dempers worden aanspannen, de gasrespons is feller, de motor zingt een toontje harder en de PDK is in opperste staat van paraatheid. Ronduit bizar dat diezelfde auto waarmee we vanochtend nog zo rustig over de Veluwe toerden, zich nu ineens van een heel andere kant laat zien.

Eén kleine trap op z'n staart en de 911 bijt furieus van zich af. Razendsnel schakelt de PDK-automaat een paar trappen terug. Terwijl het geschreeuw van de boxermotor je om de oren vliegt, schiet de Elfer met donder en geweld vooruit, zo mogelijk nog sneller dan de centrale toerenteller richting het 'rood' jaagt. Wát een krachtsexplosie! Minstens zo indrukwekkend is het gemak waarmee de 911 bochten aanvalt. Ondanks de overstap naar elektromechanische stuurbekrachtiging voelt de besturing nog steeds bovengemiddeld natuurlijk aan. Je moet ver, héél ver gaan om de auto in onbalans te brengen en dan is er altijd nog het ESP om je in het juiste spoor te houden.

400 pk
440 Nm
299 km/h
4,5 s
11,9 (8.9) l/100km
210 g/km
G
22%
€ 123.800
€ 170.923
€ 3.134 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Jaguar XK Convertible 5.0 V8 Portfolio

  • 2012 - Porsche 911 Carrera S PDK

  • 2010 - Porsche 911 Turbo PDK

  • 2007 - Porsche 911 Turbo

  • 2007 - Porsche 911 GT3

  • 2007 - Porsche 911 Carrera 4S