Rappe jongen
Vreemd genoeg levert Dacia de Dokker enkel met de 1.2 TCe benzinemotor met 115pk en een 90pk sterke 1.5 diesel. De uit de Clio en Sandero bekende 0.9 zal ook al ruim voldoende zijn. We reden hem met de benzinemotor en die combinatie maakt hem tot een verrassend rappe auto die in net iets boven de 10 seconden naar de '100' spurt. Schakelen gaat via een prettig hakerig schakelende vijfbak. Ondanks zijn enorme klankkast blijft het geluidsniveau op een acceptabel niveau.
Vooral in rechte lijn rijdt de Dokker prima, al is hij onbeladen minder comfortabel dan wanneer er lading achterin ligt. Sturen gaat zonder enig gevoel en ook wordt weinig doorgegeven van wat er onder de voorwielen gebeurt. Hoewel je een auto als deze niet zal kopen om zijn strakke stuurgedrag, zou wat meer gevoel niet verkeerd zijn. Als een lichtere motor geleverd zou worden, zou dit de auto wat minder rap maken, maar nog voldoende snel om gemakkelijk mee te komen met het verkeer. Door een tevens lager verbruik en dito CO2-uitstoot daalt de prijs dan nog verder.