Toyota Auris Touring Sports Hybrid Executive

- 30 juni 2013

Succes is geen vraag

Nooit eerder was er een stationwagonvariant van de Auris. Al doet de hatchback het prima op de zakelijke markt, het gemis van een ruimere versie dreef veel potentiƫle klanten naar een ander merk. Nu hoeft dat niet meer met de introductie van de Touring Sports, die de kwaliteiten - maar helaas ook enkele minpunten - van de hatchback combineert met een grotere binnenruimte en een praktischer te gebruiken interieur. Dat deze auto een succes gaat worden, is niet eens de vraag als we kijken naar z'n gunstige instapprijs en z'n lage bijtelling (14%, ook in 2014), maar bovenal naar z'n vele kwaliteiten waar kopers van een middenklasse stationwagon nu eenmaal om vragen.

  • Grote bagageruimte
  • Prettig weggedrag
  • Zuinige, maar voldoende krachtige aandrijflijn
  • Materiaalgebruik
  • Motorgeluid bij acceleratie
  • Grote antenne
136 pk
142 Nm
175 km/h
11,2 s
4,7 (3.7) l/100km
85 g/km
A
22%
€ 19.850
€ 27.840
€ 510 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Hyundai i30 Wagon 1.6 CRDi Business Edition

  • Kia cee'd 1.6 GDI DCT Super Pack

  • Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDI Blue Lease Executive

  • Opel Astra Sports Tourer 1.0 Turbo Business+

  • Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Ambition Businessline

  • Honda Civic Tourer 1.6 i-DTEC Lifestyle

  • Chevrolet Cruze Stationwagon 1.4 Turbo LTZ

  • Seat Leon ST 1.6 TDI Ecomotive Business

  • Ford Focus Wagon 1.6 TDCi ECOnetic Lease Titanium

  • 2015 - Toyota Auris 1.2T Aspiration

  • 2015 - Toyota Auris Touring Sports Hybrid Lease Exclusive

  • 2012 - Toyota Auris 1.8 Hybrid Executive

  • 2010 - Toyota Auris 1.8 Full Hybrid Executive

  • 2007 - Toyota Auris 1.6 16v VVT-i Luna Business