Geëvoqueerd
Diezelfde Range Rover is weer helemaal bijdetijds. Eerst maar eens een rondje om Land Rovers nieuwe vlaggenschip heenlopen. Daarbij valt meteen op dat de nieuwe Range Rover nauwelijks veranderd lijkt. Nieuwe - à la Evoque om de hoek ‘getrokken’ - lichtunits en wat sportiever lijnenspel zijn zo’n beetje het enige waaraan je deze vierde generatie kunt onderscheiden van de vorige. Optisch is er namelijk niet zoveel nieuws onder de zon. De maatvoering bleef min of meer intact en ook het design heeft nog het meest weg van een bescheiden facelift. Of, zoals Land Rover het zelf - niet vies van een beetje dikdoenerij - pakkend samenvat: ‘een krachtige evolutie van het iconische design’.
Beter hadden we het niet kunnen verwoorden... “Wat Porsche doet met de 911, kunnen wij ook!”, hóór je de Engelsen haast denken. Ach, en geef ze eens ongelijk: het iconische koetswerk - want iconisch is de Range Rover wel degelijk! - straalt iets majesteitelijks, iets onoverwinnelijks, iets verhevens uit, precies zoals de Range Rover bedoeld is. Weinig bescheiden en ontzagwekkender dan z’n meeste soortgenoten, zeker met enorme 22 inch wielen. Bij het gros van de auto’s zit je daar niet direct op te wachten - wat moeten de buren immers wel denken? - maar de nieuwe Range Rover ademt tegelijk de klasse, de typisch Britse statigheid van een gentleman. Uniek voor zo’n lel van een auto.
2016 - Land Rover Range Rover Evoque TD4 180 HSE
2015 - Land Rover Range Rover SDV6 Hybrid Autobiography
2013 - Land Rover Range Rover Sport 3.0 SDV6 Autobiography Dynamic
2013 - Land Rover Range Rover Evoque 2.0 Si4 Prestige
2012 - Land Rover Range Rover 3.0 TDV6 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Evoque Coupé TD4 Prestige
2011 - Land Rover Range Rover 4.4 TDV8 Autobiography
2011 - Land Rover Range Rover Sport TDV6 3.0 HSE Luxury
2010 - Land Rover Range Rover V8 Supercharged Autobiography
2008 - Land Rover Range Rover Sport TDV8 HSE