Keuzemogelijkheden
Citroën is niet het enige automerk dat zijn bedrijfsauto's ook levert in een geelkenteken uitvoering. Denk aan de Caddy Combi, de Fiat Qubo en Doblo en de Nissan Evalia. Allemaal voorbeelden van bedrijfsauto's die als praktische gezinsmobiel door het leven gaan. Bij de een is de bedrijfswagenoorsprong wat duidelijker waarneembaar dan de andere. Zie je het niet aan het design, dan merk je het wel aan de rijeigenschappen. Althans, dat is de veronderstelling van veel autokopers, en daarom bij voorbaat al een reden om toch liever voor een C- of D-segment station te kiezen. Of dat terecht is, moet in het geval van de Berlingo Multispace nog maar blijken.
Citroën biedt de kopers van een Berlingo Multispace de keuze uit drie uitrustingniveaus: Attraction, Tendance en XTR. De Attraction is de basisuitvoering die €21.250 kost, deze uitvoering heeft alleen een schuifdeur rechts, frontairbags voor de voorste inzittenden en niet-meegespoten bumpers. De Attraction is alleen leverbaar met 95 pk sterke 1.6 VTi. De Tendance, zoals onze testauto, heeft als voornaamste meeruitrusting schuifdeuren links en rechts, zijairbags, een audiosysteem met aux-ingang, het Pack Look, Pack Comfort en het Pack Electrique. De prijzen van deze uitvoering beginnen bij €23.520. Onze testauto was voorzien van de 120 pk sterke 1.6 VTi. De Tendance is ook leverbaar met de 95 pk benzinemotor of de 90 pk HDi diesel. De XTR is het hoogste uitrustingsniveau en is uiterlijk te herkennen aan de afwijkende voorbumper, de dakdragers en de lichtmetalen velgen. De XTR is leverbaar met de 110 pk sterke 1.6 HDiF of een 1.6 VTi met 120 pk, de prijzen beginnen bij €26.615.