SsangYong Korando 2.0 Sapphire 2WD

Arnold van Schepen - 7 juni 2012

Voor kalme rijders

Nadat we de snelweg opgereden zijn geven we de Korando even de sporen om te kijken hoe de auto zich op wat hogere snelheden gedraagt. Het is, zoals gezegd, een kwestie van twee verzetten terugschakelen en van een klein beetje geduld, maar boven de 3.500 toeren toont de motor voldoende werklust. Rond de 130 km/u begint het windgeruis rond de auto de overhand te krijgen in de totale geluidsproductie, je merkt dan dat je met een relatief hoge auto op pad bent.

De besturing bindt dan ook in aan precisie, vanuit de middenstand heb je niet een nauwkeurig gevoel over de ingezette koers. Dit is voornamelijk te wijten aan de hoge bandenwangen en de luchtstroom onder de auto, het is geen direct gevolg van kostenbesparing op de stuurinrichting. Al na korte tijd geeft de Korando een tevreden gevoel, de auto ziet er goed uit, is riant uitgerust en hij rijdt prima. De door ons gereden uitvoering kost €28.590 en daarvoor krijg je simpelweg veel auto. De enige dissonanten zijn de rubberen vloermatten. Ongetwijfeld erg praktisch, maar net zo charmant als kaplaarzen bij een fotomodel. De SsangYong dealer zal geïnteresseerden vast ook wel van een setje veloursmatten kunnen voorzien.

149 pk
197 Nm
171 km/h
100,0 s
7,6 (7.5) l/100km
185 g/km
G
22%
€ 24.990
€ 28.590
€ 524 / maand
€ 201 - € 229 / kwartaal
  • Hyundai ix35 2.0 CVVT 2WD StyleVersion

  • Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna

  • Jeep Compass 2.0 2WD 70th Anniversary

  • Mitsubishi ASX 1.6 ClearTec Intense

  • Skoda Yeti 1.2 TSI Ambition Outdoor

  • Mazda CX-5 2.0 SkyActiv-G TS+ Lease Pack

  • Suzuki SX4 S-Cross 1.6 VVT Exclusive

  • Kia Sportage 2.0 CVVT X-Clusive 2WD

  • 2011 - SsangYong Korando D20T Sapphire